Gravel Süreceklere Dokuz Tavsiye

Peloton Forum

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
21 Haziran 2020
Mesajlar
67
Tepki puanı
32
Puanları
18
Web Sitesi
pelotonforum.net
gravel-800x500.jpg


Arazi de bisiklet sürmenin popülaritesi artıyor – İşte öğrendiğimiz birkaç ders

Çakılda sürmek yeni bir şey olmayabilir ancak son yıllarda kesinlikle popülerlik kazanıyor.

Tour de France, ilk yıllarından itibaren asfaltsız yollardan geçti ve hepimiz Strade Bianche gibi benzersiz yarışlardan keyif aldık ancak son zamanlarda yepyeni bir arazi sürüş dünyasının açıldığını gördük.

Gravel sürmek, yol bisikletinin tüm macerasını, keyfini ve çabasını sunar ve dikkatsiz sürücüler hakkında endişelenmenize gerek kalmaz.

Taylor Phinney, Laurens Ten Dam ve Peter Stetina gibi profesyoneller dikkatlerini daha sert araziye çevirirken, birçok marka yeni gravel kitleri piyasaya sürüyor.

Ama bu birçok kişi için tamamen yeni bir deneyim, gravel sürmeye başlayacaklara dokuz tavsiyemiz:

Sadece keşfederek başlayın

gravel1.jpg


Sürmeye başlamanın en iyi yolu evinizden dışarı çıkmak ve keşfetmeye başlamaktır.

Gravel ile hemen uzun mesafe yapmak isteyebilirsiniz ancak yine de yavaş başlamak ve farklı arazilerde sürüşe alışmak en iyisidir.

Belirli bir mesafeyi katlamaya veya belirli bir hedefe ulaşmaya çalışmayın, sadece dışarı çıkın ve bazı yerel rotaları arayın ve sonra bunları birbirine bağlamaya başlayabilirsiniz.

Farklı Arazileri birbirine bağlayan Köprüleri bulun

Buna çakıl (gravel) üstünde bisiklet sürme diyebiliriz ancak gravel ile farklı arazilere girebilirsiniz.

Gravel ile toprak yollardan tutun bisiklet yollarına ve asfaltsız yollara kadar bir çok değişik yollara girebilirsiniz. Kendinize göre bu yollardan oluşan bir rota oluşturarak bu değişik türdeki yolları birbirine bağlayabilirsiniz.

Bu yollar size güvenilir zemin ve trafiğe kapalı yollar sunarken, çoğu şey hakkında endişelenmenize gerek kalmayacak.

bisiklet ile ilgili değil

gravelbike.jpg


Alacağınız gravel bisikletin illa pahalı olması gerekmiyor. Bütçenize uygun herhangi bir gravel bisikleti de size yetecektir.

Diğer bisiklet türlerinde hız, aerodinamik gibi özellikler önemli olsa da, gravelin amacı hız, aerodinamik veya Strava segmentlerinde kom kazanmak değil – sadece sürüşün tadını çıkarmak.

Bu nedenle, üst seviye ve orta sınıf gravel bisikletler arasındaki performans farkları, bir yol bisikletinden çok daha az önemlidir.

Tabii ki, ekipmanınızın zorlu arazilere dayanabileceğinden emin olmanız gerekir ancak manzaradan keyif aldığınızda gravel bisikletinizin rüzgar tüneli testi hakkında endişelenmenize gerek yoktur.

Hızı diğer bisiklet türlerine göre daha düşük

Yola çıkmadan önce rotanızı planlayıp ne kadar süreceğinizi belirlemelisiniz çünkü süreceğiniz yollar çakıllı ve engebeli olacak bu da hızınızı yavaşlatacak. Bu nedenle rotanızın mesafesini fazla uzatmazsınız ancak gravel ile yapacağınız her sürüş buna değer.

Kendinizi aşırı zorlamamalısınız

gravel3.jpg


Bisiklete binmenin en büyük avantajlarından biri, uzun mesafelere kısa sürede varabileceğinizdir ancak graveli çakıl dolu yollarda sürmek işinizi zorlaştıracak.

Hızınızı korumak için daha fazla çaba göstermeniz gerekecek ve çakıl üstünde sürmekten kaynaklanan titreşim nedeniyle kaslarınız daha çabuk yorulacak. Bu yüzden gravel sürerken gerektiğinden fazla sürmemelisiniz ve beslenmenize dikkat etmelisiniz yoksa kas krampları kaçınılmaz.

Üç saatlik bir çakıl yolculuğunun bacaklarınızdan bir yol yolculuğundan çok daha fazlasını aldığını görebilirsiniz ve bundan kaynaklanan ağrı birkaç gün sürebilir.

Graveli çakıllı arazide düşük kadans ile sürmek çok yaygındır. Bu nedenle bacaklarınız ihtiyaç duyulan güce hazır ya da sahip olmayabilir.

Gravel sürmeyi planlıyorsanız ya da düzenli antrenmanıza uyuyorsanız, kendinizi beklediğinizden biraz daha yorgun bulabileceğiniz için bir güç antrenmanlarınızı artırmayı düşünebilirsiniz.

Doğru ayakkabı ve pedallar fark yaratabilir

Gravel sürmek için temel kiti almak oldukça ucuz olabilir çünkü mtb ayakkabılarını ve pedalları oldukça iyi bir fiyata alabilirsiniz.

Ancak ayakkabı ve pedala daha fazla bütçe ayırmayı düşünebilirsiniz. özellikle kendi ayak yapınıza uygun bir ayakkabı bulmak çok önemli. Doğru ayakkabı ve pedallar sürüş deneyiminizi inanılmaz bir şekilde artıracak.

En uygun suluğu seçin

Gravel deneyiminiz arttıkça dikkate almak isteyebileceğiniz birkaç önemli konu daha var.

Bu konulardan en önemlisi su tüketimidir. Graveli şehirden uzak çakıllı yollarda süreceğinizden dolayı çevrenizde market bulamayabilirsiniz. Bundan dolayı normal suluk size yetmeyebilir. Ayrıca suluklar çakıllı yoldan dolayı kirlenebilir ve sürüş deneyiminizi düşürebilir.

Gravel için en uygunu suluk çantalarıdır. içerisinde yeterince suyu depolayabilir ve hortumu sayesinde hijyenik bir biçimde rahatça içebilirsiniz.

Farklı lastikler deneyin

Eğer gravel sürmeye yeni başladıysanız belki lastiklerinizi değiştirmek istemeyebilirsiniz ancak daha fazla yol tutuşu ve patlak koruması için lastiğinizi değiştirmeyi düşünebilirsiniz.

Bölgenizin hava durumu en büyük etken. Eğer bölgenizde çok fazla yağmur yağıyorsa yağmurda yol tutuşu yüksek bir lastik seçmeniz güvenliğiniz açısından iyi bir yatırım olacaktır.

Çok eğlenceli

İster normal yolda sürün, yerel bölgenizi keşfedin ya da arazi maceralarına çıkın gravel, müthiş bir eğlence – kesinlikle tavsiye ediyoruz.
 
Son düzenleme:

Tevfik

Üye
Katılım
22 Haziran 2020
Mesajlar
31
Tepki puanı
27
Puanları
18
Oldukça başarılı bir yazı olmuş, severek okudum :)

Ben carraro 052 kullanıyorum, bisiklet geldiğinden bu yana lastikleri 3 defa patladı (yaklaşık 1 hafta içerisinde) ben de bayağı bir sıkıldım ve şimdi zırlı lastik siparişi geçtim. Deneyeceğim lastikleri umarım tatmin edici olur.
 

Peloton Forum

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
21 Haziran 2020
Mesajlar
67
Tepki puanı
32
Puanları
18
Web Sitesi
pelotonforum.net
Oldukça başarılı bir yazı olmuş, severek okudum :)

Ben carraro 052 kullanıyorum, bisiklet geldiğinden bu yana lastikleri 3 defa patladı (yaklaşık 1 hafta içerisinde) ben de bayağı bir sıkıldım ve şimdi zırlı lastik siparişi geçtim. Deneyeceğim lastikleri umarım tatmin edici olur.
Zırhlı lastik cidden çok fark ediyor. Kesinlikle pişman olmayacaksınız. Ben yaklaşık 1 yıldan beri zırhlı lastik kullanıyorum ve 1 seneden beri sadece 1 ya da 2 kez lastiğim patladı ki bu da normal zaten.
 

Tevfik

Üye
Katılım
22 Haziran 2020
Mesajlar
31
Tepki puanı
27
Puanları
18
Ben şöyle anlatayım, daha önce sportive 224 modelini kullanıyordum carraronun toplamda 3 yıl binildi bisiklete ve 3 yılda 1 kez dahi patlamamış lastik :) biraz da şans açıkçası, sırf 1.5 yıl bendeydi bisiklet ve girmediğim yer kalmamıştı, abartmadan söylüyorum her yere girdim... satın aldığım arkadaşta yaklaşık 1 yıl binmiş ve sattığım arkadaşta yüzbaşıydı 6 ay sonra aradım var mı sıkıntı diye, yok hocam maşallah taş gibi bisiklet dedi :D

Ben o bisikletimi hiç unutamıyorum mesela, dağa taşa sürerdim, dikenli, camlı yollardan geçtim o kadar hiç patlamadı :)
 

Peloton Forum

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
21 Haziran 2020
Mesajlar
67
Tepki puanı
32
Puanları
18
Web Sitesi
pelotonforum.net
Ben şöyle anlatayım, daha önce sportive 224 modelini kullanıyordum carraronun toplamda 3 yıl binildi bisiklete ve 3 yılda 1 kez dahi patlamamış lastik :) biraz da şans açıkçası, sırf 1.5 yıl bendeydi bisiklet ve girmediğim yer kalmamıştı, abartmadan söylüyorum her yere girdim... satın aldığım arkadaşta yaklaşık 1 yıl binmiş ve sattığım arkadaşta yüzbaşıydı 6 ay sonra aradım var mı sıkıntı diye, yok hocam maşallah taş gibi bisiklet dedi :D

Ben o bisikletimi hiç unutamıyorum mesela, dağa taşa sürerdim, dikenli, camlı yollardan geçtim o kadar hiç patlamadı :)
Evet kesinlikle şans işi. Benim sürdüğüm bölge ilçe belediyesinin bile dışında kalıyor o yüzden cam kırığı filan fazla.
 

Tevfik

Üye
Katılım
22 Haziran 2020
Mesajlar
31
Tepki puanı
27
Puanları
18
Hocam yaptığım deliliği anlatayım size;

Kayseri havaalanın orada oturuyorum, oturduğum yerden Talas ilçesine gittim. Daha sonra çıktım İncesu ve Develiye gittim, eve girdiğimde toplamda 140 km. yol yapmışım. Sportive 224 de yaptım bunu ama :) çantamda ne yedek iç lastik, ne yama seti, ne pompa var :D Cüzdanımda sadece para var ve öyle bastım gittim, çivilerin üzerinden dahi geçtim patlamadı, cidden hayret etmiştim o lastiğe (şimdi aklıma gelmiyor markası).
 

Peloton Forum

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
21 Haziran 2020
Mesajlar
67
Tepki puanı
32
Puanları
18
Web Sitesi
pelotonforum.net
Hocam yaptığım deliliği anlatayım size;

Kayseri havaalanın orada oturuyorum, oturduğum yerden Talas ilçesine gittim. Daha sonra çıktım İncesu ve Develiye gittim, eve girdiğimde toplamda 140 km. yol yapmışım. Sportive 224 de yaptım bunu ama :) çantamda ne yedek iç lastik, ne yama seti, ne pompa var :D Cüzdanımda sadece para var ve öyle bastım gittim, çivilerin üzerinden dahi geçtim patlamadı, cidden hayret etmiştim o lastiğe (şimdi aklıma gelmiyor markası).
Büyük şans varmış hocam. 😀
 
Üst