Yazın Bisiklet Sürmenize Yardımcı Olacak 5 Tavsiye

Peloton Forum

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
21 Haziran 2020
Mesajlar
67
Tepki puanı
32
Puanları
18
Web Sitesi
pelotonforum.net
Sıcak havalar, sürüşünüzden keyif almanıza engel değil. Sıvı tüketimini dengeleyerek sürüşünüzün tadını çıkarabilirsiniz
Sıcakta sürmek, korkunç bir kış gününde dışarı çıkmaktan çok daha çekici olabilir ancak vücudunuz yüksek sıcaklıklarla uğraşırken bir takım zorlukları da beraberinde getirir. Sıcak havalarda sürmenizi kolaylaştıracak 5 tavsiyemiz:

Sıvı tüketin
Sıcak havalarda bisiklet sürmenin önündeki en büyük engellerden biri yeterli sıvı tüketmemektir. Vücudunuz doğal olarak kendini soğutmaya çalışırken daha fazla terleyeceksiniz, ancak bu ter hızla buharlaşacak, yani tam olarak ne kadar sıvı kaybettiğinizi ölçmeniz zor. Sürüş sırasında az az ama çok için ve çok su tüketmeniz gerekeceğinizden rotanızda su alabileceğiniz yerleri bildiğinizden emin olun.

Sürüş sırasında yeterli sıvı tükettiğinizden emin olun. Sıcak bir günde ne kadar su içebileceğiniz şaşırtıcıdır – uzun bir yolculuk sırasında iki dolu suluk içmek oldukça normal. Yapabileceğiniz en kötü şey, sadece susadığınızda su içmenizdir, oysa ki yolculuğunuzun başından sonuna kadar yudumlayarak içerek susamanın önüne geçebilirsiniz...

Bisiklet sürdüğümüzde bir süre sonra vücudumuzda bulunan tuzlar (elektrolit) ter yoluyla atılır. Bu kaybı yerine koymazsak vücuda özellikle bacaklara kramp girebilir. Bundan dolayı elektrolit içeren içeceklerden içmek vücudun elektrolit dengesini düzeltip krampları engelleyecektir. Bisiklet sürmeye çıkmadan önce suluklarınıza buz koymanız içeceğinizi en azından ilk yarım saat soğuk tutacaktır.

Ne kadar çok sürerseniz o kadar çok terlersiniz, bu yüzden hava gerçekten sıcaksa ve bunu hissetmeye başlıyorsanız, bol bol su için ve elektrolit içeren içeceği de içmeyi ihmal etmeyin, hızınızı azaltın veya sürüşünüzü kısaltın. Ayrıca, sürüşte de yeterince yediğinize dikkat etmeyi unutmayın.

Havaya göre giyinin
Piyasada istediğiniz fiyatta bulabileceğiniz bisiklet giysileri mevcut. 30 derece sıcakta uzun kollu forma giymenize gerek yok. Esnek ve hafif olan bisiklet giysileri, serinlemenize ve rahatsız edici ter oluşumunu önlemenize yardımcı olur.

Tam boy ön fermuar, sıcaklık ile baş etmenize yardımcı olabilir ve ince bir base layer terin vücudunuzdan atılmasına yardımcı olabilir. Sürerek oluşturduğunuz esinti kendi soğutma etkisine sahiptir ve bazen sadece sürmeyi bıraktığınızda tam olarak ne kadar sıcak olduğunu anlarsınız.

Vücudunuzu iyi saran bir tayt ile rüzgardan oluşacak sürtünmeyi azaltabilirsiniz. Güneşin zararlı ışınlarından korunmak için ve böcek,toz ve sineklerden korunmak için uv koruması olan bir bisiklet gözlüğü kullanın.

Gözünüz yolda olsun
Kış aylarında kar, buzlanma, yağmur yollarda çukurlar oluşturabilir. Yaz ayları beraberinde dikkatli olunması gereken farklı yol koşullarını getiriyor. Çok sıcak günlerde, asfalt eriyebilir ve yol yüzeyi bundan dolayı kayganlaşabilir veya eriyen zift lastiğinizi kirletebilir.

Güneş kremi sürün
Güneş vücudumuza doğrudan geldiğinde vücudumuzda güneş yanıkları oluşabilir ve aşırı uv ışınlarına maruz kalınacağı için cilt kanserine neden olur. Bunu engellemek için vücudunuzun açıkta kalan kısımlarına; kullarınıza, bacaklarınıza, yüzünüze ve özellikle boynunuzun arkasına güneş kremi sürün.

Sabah ya da akşam sürün
Yaz aylarının sıcağından ve yakıcı güneşten kaçıp bisiklet sürmenin en iyi yolu sabah ya da akşam üzeri sürmektir. Böylece hem yaz ayının getirdiği sıcaktan hem de güneşin zararlı ışınlarından korunmuş olacaksınız. Sabah veya akşam sürmek birçok konudan avantajlıdır – daha sessiz yollar ve az trafik dikkatinizin dağılmasına engel olacaktır.

Akşamları sürüyorsanız, güneşin batışını izleyerek sürmek istiyorsanız bisikletinize farları taktığınızdan emin olun. Ayrıca Akşamları serin olabileceğinden yanınızda hafif bir yelek bulundurmayı ihmal etmeyin.
 
Son düzenleme:
Üst